Rekrutacja

Historia Webmasteringu

Webmastering – najlepsi z najlepszych

Każdy uczeń Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu zna tę stronę internetową prawie na pamięć. Bywa tu nie z obowiązku, ale dla przyjemności. Znają ją też absolwenci, rodzice uczniów, a także gimnazjaliści, którzy chcą kontynuować naukę w tej szkole. Licznik pokazuje codziennie kilka tysięcy odwiedzin. O czym mowa? O szkolnej stronie internetowej, która od kilku lat jest wizytówką tarnobrzeskiego „Kopernika”.


O twórcach strony słów kilka


Wszystko zaczęło się w 2000 roku, kiedy to Wojtek Dudek (jeden z ówczesnych uczniów „Kopernika”), stwierdził, że już najwyższy czas, aby nasza szkoła miała własną profesjonalną stronę internetową. Z tym pomysłem zwrócił się do swojego nauczyciela języka niemieckiego, prof. Zbigniew Ryby. Pomysł Wojtka spodobał się prof. Rybie, który skonsultował go z nauczycielem informatyki, prof. Andrzejem Lipcem i w trójkę postanowili podjąć wysiłek związany z utworzeniem pierwszej oficjalnej witryny „Kopernika”. Na efekty ich działań nie trzeba było długo czekać, bo strona powstała już po kilku tygodniach. Twórcy strony zauważyli jednak bardzo szybko, że ich dzieło z każdym tygodniem cieszy się coraz większym zainteresowaniem użytkowników, dlatego pomyśleli natychmiast o poszerzeniu składu osobowego grupy, który umożliwiłby dalsze administrowanie i obsługę rozbudowującego się wortalu. Do grupy inicjatywnej dołączyli więc jeszcze tego samego roku: Piotr Bernaś, Maciej Grela, Łukasz Bajor i Arkadiusz Cąpała, tworząc grupę, która przyjęła nazwę „Webmastering”. W kolejnych latach, wraz z postępującą rozbudową i udoskonalaniem strony, grupa webmasterów systematycznie się rozrastała. W tym miejscu należałoby wspomnieć o tych, którzy w sposób szczególny przyczynili się do rozwoju strony, pełniąc funkcję głównych administratorów: Wojciech Dudek, Łukasz Chudy, Krzysztof Obara, Jacek Grela, Radosław Piekarz, Piotr Latosiński, Arkadiusz Jadach, Artur Ślusarz, Mateusz Sabat, Mateusz Jankowski, Damian Lombara, Maciej Ciołek, Krzysztof Zegzuła, Marek Gaj, Wiktor Zawierucha, Karol Nowaczek, a obecnie Kamil Pyszczek i Mateusz Owoc. Administratorzy inicjując rozbudowę i udoskonalanie strony, opiekowali się także każdego roku kilkunastoosobową grupą webmasterów, z których każdy odpowiedzialny był za konkretne działania. Jedni zajmowali się dokumentowaniem wydarzeń, inni projektowaniem szat graficznych, a jeszcze inni dbali o szkolne serwery i sieć. Dzisiejszy wygląd i prawidłowe funkcjonowanie strony, to w znacznej mierze zasługa tych właśnie uczniów; grafików: Anny Jurgielewicz, Katarzyny Kazberuk, Łukasza Wiśniewskiego, Pawła Mazura, Kamila Panka i Kacpra Kapuściaka; fotomakerów: Jakuba Michałeczki, Dariusza Pająka, Dominiki Bryły, Michała Smuszkiewicza, Justyny Kubik, Jakuba Buczka, Igora Samołyka, Sylwii Łubiarz, Aleksandry Makarowskiej i Mateusza Konefała oraz serwermasterów: Karola Zbyrada, Tomasza Stali, Tomasza Kloca i Mateusza Mikłuszki. Przez grupę webmasterów przewinęło się do tej pory ponad 100 osób. Wszyscy oni otrzymali tu możliwość oddania się własnej pasji, rozwoju własnych umiejętności informatycznych, a przy okazji tworzyli stronę, z której dziś możemy być dumni.

W roku 2008 w konkursie zorganizowanym przez podkarpackiego Kuratora Oświaty, strona internetowa naszej szkoły została uznana najlepszą szkolną stronę internetową w województwie Podkarpackim, a w roku 2011 i 2012 zajęliśmy w tym samym konkursie trzecie i drugie miejsce. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że nie tylko w szkole i w lokalnym środowisku doceniono nasz wysiłek.


Dla uczniów, rodziców, absolwentów i gimnazjalistów


Coś dla siebie znajdą na stronie nie tylko aktualni licealiści, ale także absolwenci szkoły, rodzice, nauczyciele i gimnazjaliści. Prowadzimy specjalne działy dla konkretnych grup użytkowników: rodziców, uczniów, maturzystów, gimnazjalistów itd. Ci ostatni mogą na bieżąco podglądać jak wygląda szkolne życie, a także sprawdzać kryteria przyjęć do szkoły. Rodzice mogą m. in. poznać dokumenty, w oparciu o które funkcjonuje szkoła oraz dowiedzieć się, kiedy planowane są najbliższe spotkania z nauczycielami. Najwięcej atrakcji czeka oczywiście na licealistów. Na naszej stronie uczniowie mogą znaleźć wszystko, co jest im potrzebne do normalnego funkcjonowania w szkole. To oni oglądają w szkolnych galeriach zdjęcia z wycieczek i różnych imprez, w których uczestniczą, dyskutują na szkolnym forum, korzystają z zasobów biblioteki, przeglądają co lokalna i centralna prasa pisze o naszej szkole itd. Nie brakuje tu także informacji o historii szkoły i o jej słynnych absolwentach. Na bieżąco dokumentowane są działania uczniów i nauczycieli (zawody sportowe, olimpiady i konkursy, działalność charytatywna, artystyczna itd. Każdego dnia setki licealistów zagląda też do SiSi, czyli Szkolnego Internetowego Systemu Informacyjnego. Licealiści mogą tam m. in. sprawdzić plany zajęć wszystkich klas i nauczycieli, składy osobowe grona i poszczególnych klas. Mogą również prowadzić swój własny klasowy kalendarz i otrzymują informacje o wszystkich zbliżających się - istotnych dla nich - wydarzeniach na komunikator gadu gadu. Informowani są także każdego dnia o absencji nauczycieli i o związanych z tym zmianach w planie zajęć ich klasy. Nie zapominamy także o absolwentach, to dla nich przygotowaliśmy specjalną bazę, w której mogą zostawić swoje dane kontaktowe, dzięki czemu mogą łatwiej odnaleźć się po latach.

Dziś nasza grupa jest równie liczna, jak i kilka lat temu. Nadal tworzą ją pierwszo- drugo- i trzecioklasiści, ale z każdym rokiem pojawia się wśród nas więcej dziewcząt. Wiele się zmieniło w naszym webmasteringu w ostatnim czasie, ale jedno pozostaje od początku bez zmian. Nad treścią merytoryczną strony czuwa nieustannie prof. Zbigniew Ryba, a nad sprawami technicznymi, prof. Andrzej Lipiec.

Do góry

Witaj!

Aktualna wersja naszej strony posiada wiele nowych, niezwykle przydatnych każdemu uczniowi funkcji. Jeśli chcesz, aby np. w menu wyświetlane były informacje dotyczące twojego planu lekcji i zastępstw dla twojej klasy na każdy kolejny dzień, to wypełnij poniższy formularz i naciśnij przycisk Zapisz. Jeżeli nie jesteś zainteresowany korzystaniem z tych funkcji, to naciśnij przycisk Anuluj.

Anuluj