Uczennica klasy humanistycznej. Laureatka Konkursu Literackiego "Pamiętajcie o...
Czytaj więcejPodsumowanie projektu w tarnobrzeskim Koperniku
Uczniowie tarnobrzeskiego Kopernika podsumowali swój udział w projekcie, który pozwolił im zgłębić wiedzę z języka angielskiego i niemieckiego. Przez półtora roku, 60 uczniów korzystało z dodatkowych, darmowych zajęć, które sfinansowała Unia Europejska. Tarnobrzeski Kopernik był jedną z nielicznych szkół w Polsce, która zakwalifikowała się do unijnego programu "Rozwój kompetencji językowych uczniów zdolnych i z trudnościami w nauce, przy pomocy technik multimedialnych”. Z możliwości pogłębienia wiedzy skorzystało 60 uczniów. Przez półtora roku 40 z nich uczestniczyło w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych z języka angielskiego, 20 z języka niemieckiego. – W ramach projektu odbywały się różnego rodzaje przedsięwzięcia – wyliczała Anna Kiszczak, koordynator projektu i wicedyrektor szkoły.
– To zajęcia stacjonarne, które odbywały się raz w tygodniu przez dwie godziny. To także szereg innych inicjatyw. Uczniowie otrzymali pomoce dydaktyczne wspierające proces nauczania. Program był skierowany głównie do uczniów z terenów poza miejskich i tych, którzy nie korzystają z prywatnych korepetycji. Został zrealizowany, tylko dzięki naszym nauczycielom języków obcych. To zapaleńcy, bez których, nasi uczniowie, nie władaliby tak dobrze językami obcymi. Młodzież, która osiągnęła największe korzyści z uczestnictwa w programie, została nagrodzona przez dyrekcję monografią wydaną z okazji 100-lecia szkoły. Wśród nich była Sylwia Gradowska, która zgłębiała wiedzę z języka angielskiego. – Była to możliwość zasmakowania uczestnictwa w dodatkowych zajęciach językowych, na które w szkole nie ma czasu - mówiła Sylwia. – Praca w dziesięcioosobowej grupie, pod okiem opiekuna dydaktycznego, sprawiła, że dostosował on program do całej grupy. Dzięki temu poznaliśmy mnóstwo nowego materiału.
Dyrekcja szkoły napisała już kolejny wniosek unijny na realizację podobnego programu, który tym razem będzie miał charakter interdyscyplinarny.