Rekrutacja RODO

Konkurs Poprawnej Polszczyzny 2006 / 2007

Cele konkursu:

  • Upowszechnianie kultury języka wśród młodzieży,
  • Rozwijanie znajomości podstaw retoryki oraz środków stylistycznych,
  • Rozwijanie zainteresowań publikacjami, dotyczącymi poprawności językowej oraz ich praktycznym wykorzystaniem,
  • Promowanie uzdolnionych uczniów,
  • Rozwijanie umiejętności pracy z komputerem.

Konkurs będzie przeprowadzony w dwóch etapach.

  • I etap - test składający się z 30 zadań zamkniętych i otwartych(KO). Zakwalifikowani uczniowie przechodzą do etapu II.
  • II etap - test składający się z 10 zadań oraz prezentacja na wybrany temat /10min/, przygotowana przez ucznia i wygłoszona przed komisją konkursową

Tematy prezentacji zostaną przekazane uczestnikom po I etapie.

Do konkursu może przystąpić grupa uczniów reprezentująca szkołę - licząca do 10 uczniów.

Deklarację udziału należy przesłać pocztą elektroniczną lub faksem do dnia 17 października 2006r. na adres zsotbg@poczta.onet.pl, faks 15 822 16 04 wypełnioną wg wzoru:

Lp Imię i nazwisko ucznia Klasa Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela E-MAIL kontaktowy do nauczyciela prowadzącego lub telefon
1

Organizacja poszczególnych etapów

Etap I – 21 listopada 2006r. w ZSO o godzinie 14.30, sala 37.

TEST - etap I z roku 2005 do pobrania tutaj - plik PDF 160 kB

TEST - etap I z roku 2006 do pobrania tutaj - plik PDF 100 kB

Uczennice zakwalifikowane do II Etapu

Imię nazwisko Klasa Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela
Izabela Starzyk I f ZSO E. Wnuk-Powierża
Judyta Rak II bl ZS im. ks. St. Staszica E. Kawalec
Katarzyna Pelc I b ZSO E. Wnuk-Powierża
Katarzyna Redźko I i ZSO M. Kuzara
Katarzyna Wicherska II c ZSO R. Pacześniak
Magdalena Kosiorowska ZSP nr 2 M. Pacześniak
Małgorzata Stachowicz II cl ZS im. ks. St. Staszica M. Pietrow

Etap II - 12 grudnia 2006r. w ZSO o godzinie 9.00.

Informacje dla uczestników II etapu - plik PDF 50 kB

QUIZ - część e-learningowa etapu II z roku 2005 tutaj.

FRAGMENT TESTU etapu II z roku 2006 do pobrania tutaj - plik PDF 80 kB

Wyniki Finału konkursu

LP. Imię i nazwisko Klasa Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela Temat prezentacji
1 Judyta
Rak
II bl ZS im. ks. St. Staszica E. Kawalec Logika w języku
2 Małgorzata Stachowicz II cl ZS im. ks. St. Staszica M. Pietrow Retoryka w teorii i praktyce
3 Katarzyna Redźko I i ZSO M. Kuzara Historia 10 frazeologizmów

Bibliografia podstawowa:

  • Bańko M., Mały słownik wyrazów kłopotliwych, PWN, Warszawa 2004
  • Karaś H., Wierzbicka-Piotrowska J.Język polski. Wśród znaków kultury. Retoryka, /Podręcznik dla liceum/ Mac Edukacja, Kielce 2002
  • Kowalikowa J.Nic bez języka. Vademecum, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2001
  • Miodek J., Ojczyzna - polszczyzna dla uczniów, Wrocław 1990


  • Oraz wybrane zagadnienia dotyczące poprawności językowej z książek:

    • Cegieła A., Markowski A., Z polszczyzną za pan brat, Iskry, Warszawa 1982
    • Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, pod red. K. Polańskiego, Wrocław 2003
    • Encyklopedia języka polskiego pod red. S. Urbańczyka, Zakład Narodowy im. Ossolińskich 1991
    • Nowy słownik poprawnej polszczyzny pod red. Andrzeja Markowskiego (wstęp), Wydawniltwo Naukowe PWN, Warszawa 2002
    • Markowski A., Kultura języka polskiego,WN PWN, Warszawa 2005
    • Miodek J., Słownik ojczyzny polszczyzny, Wyd. Europa, Wrocław 2002
    • Skorupka S., Słownik frazeologiczny języka polskiego, Wiedza Powszechna, Warszawa 1987
    • Współczesny język polski, pod red. J. Bartmińskiego, Lublin 2001

    Książki pomocnicze:

    • Bocheńska K., Sztuka retoryki. Uczeń w roli mówcy, WSiP, Warszawa 2005
    • Kram J., Zarys kultury żywego słowa, WSiP, Warszawa 1995
    • Pijarowska R., Seweryńska A. , Sztuka prezentacji, WSiP , Warszawa 2002
    • Pszczołowski T., Umiejętność przekonywania i dyskusji, GWO, Gdańsk 2000

    Wszystkie informacje będą przekazywane przez Internet.

    Organizator:

    • Roman Pacześniak
Do góry

Witaj!

Aktualna wersja naszej strony posiada wiele nowych, niezwykle przydatnych każdemu uczniowi funkcji. Jeśli chcesz, aby np. w menu wyświetlane były informacje dotyczące twojego planu lekcji i zastępstw dla twojej klasy na każdy kolejny dzień, to wypełnij poniższy formularz i naciśnij przycisk Zapisz. Jeżeli nie jesteś zainteresowany korzystaniem z tych funkcji, to naciśnij przycisk Anuluj.

Anuluj