Uczennica klasy językowej, dziennikarka SGI Lesser, aktorka Młodzieżowego...
Czytaj więcejNauczyciele z Tarnobrzega uczą się... uczenia w języku obcym
Jak w polskiej szkole w jezyku angielskim nauczyc historii czy geografii - rozmawiali o tym nauczyciele uczestniczący w konferencji zorganizowanej w Liceum Ogólnokształcącym imienia Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu.
Konferencja dotyczyła projektu „Strona lepszej szkoły” realizowanego w „Koperniku” w ramach Erasmus+
- Projekt dotyczy podniesienia jakości pracy szkoły, poprzez umożliwienie nauczycielom zdobycia nowych kwalifikacji, udoskonalenia poprzez udział w kursach i również obserwacji pracy innych nauczycieli na danym stanowisku w szkole zagranicznej - wyjaśnia Beata Dul, nauczyciel języka angielskiego, współautorka i koordynatorka projektu w „Koperniku”.
- W tym zawodzie musimy się dokształcać, nasza młodzież ma coraz więcej nowych umiejętności i my musimy też nadążyć za młodzieżą, choćby jeśli chodzi o technologie komunikacyjne. Nauczyciel to osoba, która uczy się przez całe życie.
Realizowany w „Koperniku” projekt oparty jest o clil (content and language integrated learning), i dotyczy uczenia przedmiotu innego niż język, za pomocą języka obcego.
- To w tej chwili jest bardzo modne w Europie, bardzo wiele szkół jest dwujęzycznych. My też staramy się dorównać, planujemy w przyszłości otworzyć klasy dwujęzyczne, nasi nauczyciele kształcą się w zakresie tego kierunku, jak pracować metodą clil, jak sobie radzić - dodaje anglistka, Beata Dul.
W tarnobrzeskim ogólniaku są już nauczyciele, którzy są dwuprzedmiotowcami, na przykład skończyli historię lub geografię a następnie język obcy, więc są w stanie uczyć historii i geografii w języku obcym.
- Pozostali nauczyciele uczą się, jak wykorzystywać znajomość języka obcego w uczeniu ich przedmiotów - dodaje koordynatorka projektu. - My, nauczyciele języków obcych służymy pomocą nauczycielom przedmiotowcom w tym zakresie. Kładąc nacisk na wykorzystywanie nowych technologii w procesie kształcenia jak i sprawdzania umiejętności.
Projekt jest w całości finansowany przez Unię Europejską. To bardzo korzystne dla nauczycieli, granty są dosyć wysokie a nie każdego stać, żeby zapłacić za kurs językowy czy metodyczny za granicą.