Szkolna Gazeta Internetowa Liceum Ogolnoksztalcacego im. Mikolaja Kopernika w Tarnobrzegu

Poleć w kulki   

Dodano 2007-05-31, w dziale recenzje - archiwum

Witam was. Nazywam się Kulka. Tak po prostu i zwyczajnie. Zespół programistów Cyparade uczynił mnie główną bohaterką gry logiczno – zręcznościowej pt. „Ballance”. Czy przygoda mojego życia stanie się jednak hitem i sprzeda się w milionach egzemplarzy?

Toczę się więc po przeróżnych wąskich kanałach, drutach, rampach i tunelach umieszczonych wysoko między chmurami (osoby z lękiem wysokości lepiej niech na to nie patrzą, choć widok jest naprawdę imponujący). Muszę wysilać moje zwoje kulkowe, aby przesuwać platformy i kładki i nie utknąć w martwym punkcie. Najważniejsze jest dla mnie dotarcie z jednego miejsca do drugiego. W lewym dolnym rogu umieszczono limit czasowy, zaś w prawym liczbę „żyć” – oba liczniki mogę jednak uzupełniać rozrzuconymi po torach bonusami.

Na poszczególnych poziomach umieszczone są transformatory (trzy rodzaje), dzięki którym mogę zmienić sposób wykonania mojego zadania na: kamienny, papierowy (zwinięte gazety) lub drewniany. Od tego zależy moja szybkość, zwrotność, zdolność poruszania się po nierównościach i przesuwania tu i ówdzie umieszczonych platform oraz przeszkód (skrzynek), bądź też innych kul. Gdy jestem kamienna turlam się niezwykle wolno, ciężko jest mi wyrobić na zakrętach, a wjazd po pochyłej powierzchni staje się niemożliwy. Jako papier jestem inna. Wtedy łatwo mi się zapomnieć i zanadto przyspieszyć, co kończy się zazwyczaj tragicznie. Poza tym nie mogę przesuwać przeszkód, ale za to swobodnie wjeżdżam na nierówności i unoszą mnie wentylatory. Drewno jest czymś pośrednim pomiędzy dwoma pozostałymi postaciami. Moja szybkość jest wtedy w sam raz, mogę przesuwać przeszkody (chociaż tylko po rozpędzeniu) i mam dużą sterowność.

Ta długa charakterystyka świadczy o świetnej robocie chłopców z Cyparade. Jestem im bardzo wdzięczna za fantastyczną, realistyczną fizykę. Nawet najbardziej zatwardziały humanista musi stwierdzić, że w tej grze straszny przedmiot na „f” jest po prostu boski. Spadające kładki, moje turlanie, przesuwanie skrzyń – wszystko odbywa się zgodnie z zasadami Newtona, identycznie jak w rzeczywistości. Jestem tym zachwycona.

Toczenie się jest dla mnie naprawdę przyjemne. Od malutkiej kuleczki marzyłam o przeżyciu jakiejś wielkiej przygody. Studio Cyparade umożliwiło mi to. Grywalność stoi na bardzo wysokim poziomie. Mimo że podchodziłam do tego pomysłu jak papierowa kulka do ognia i przekonała mnie dopiero liczba zer na koncie w banku, jestem pozytywnie zaskoczona. Gdy wrzucono mnie na pierwszy raz na tor, czułam się jak ludzkie dziecko zdmuchujące świeczki z pierwszego urodzinowego tortu. Niestety, margines błędu jest bardzo mały. Przydałaby się nieograniczona liczba żyć, ale zapewne autorzy chcieli sztucznie wydłużyć żywotność tytułu, bowiem etapów jest także mało – tylko dwanaście. Wystarcza to na około sześć godzin zabawy, co nie jest bynajmniej znaczącym osiągnięciem. Sytuacji nie ratuje nawet dodatkowy, trzynasty poziom, stworzony przez twórców gry, a umieszczony w Internecie. Szkoda, że nie wykonano edytora poziomów – niemała liczba fanów wzięłaby się wówczas do roboty i znacząco przedłużyłaby moją popularność. Co do etapów, to dziewiąty jest okropny - ile ja się tam muszę namęczyć i natoczyć! Niezwykle interesujący jest za to poziom dwunasty – to trzeba zobaczyć!

Autorzy umieścili moje niezwykłe przygody w bardzo ładnej i sympatycznej oprawie graficznej. Moje wcielenia wyglądają tak, jak powinny, ale nie ma co ukrywać, że dużo pracy nade mną i innymi elementami nie mieli. Nie oznacza to jednak, że jestem brzydka. Ba, jestem zaokrąglona tam gdzie trzeba. Tory również są porządne, zaś pode mną rozciągają się piękne panoramy kuli ziemskiej (zależnie od etapu), burzy lub kosmosu. Czasami wygląda to przerażająco, o czym wcześniej wspominałam, szczególnie gdy patrzymy na ogromnie długie podpory utrzymujące plansze. Jest też i muzyka, ale nie za często towarzyszy moim zmaganiom. Nie pomaga mi, ale też i nie przeszkadza. Przydałaby się bardziej urozmaicona ścieżka dźwiękowa. Natomiast odgłosy wszelkich zachowań przedmiotów są bardzo dobre.

Polecam wszystkim moje wspaniałe przygody w „Ballance”. Lubisz zabijać hordy nieprzyjaciół, ratować po raz setny świat lub zdobywać kolejne mistrzostwo świata? Jeśli tak, to ta gra nie jest dla ciebie. Tu trzeba ruszyć makówką i pomyśleć. A zatem wolisz pogłówkować czy też eksterminować kolejnych przeciwników?

Oceń tekst
  • Średnia ocen 4.8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Średnia ocena: 4.8 /25 wszystkich

Komentarze [11]

ddomcia
2007-06-06 20:10

Dobre ujęcie tematu :D Teraz bym pograła :)

~max
2007-06-06 13:29

No i poleciałem w te kulki! Fajna gierka, a jak wciaga.

~(=ViKi=)
2007-06-05 15:09

gra śmieszna, wciągająca:P też miałam okazję w nią zagrac przez parę minut xD ^^ recenzja też niczego sobie :)

~jugos
2007-06-05 15:00

łezka się woku kręci z tęsknoty za czasami, w których grywałem w gry komputerowe…

btw zręcznościowe to nie mój żywioł – wolę klasyczne przygodówki (takie ziomalskie point&click)...

a recenzja faaajna… mogłoby byc ich częściej, bo recenzje gier się bardzo fajnie czyta…

~jaa
2007-06-04 17:33

daaaaaaaaaaaaajcie jakiś nowy artykuł ;]

Rybosom
2007-06-04 17:11

Owszem, ale w Polsce dopiero teraz została wydana.

master KING
2007-06-04 16:19

fajna gra i fajna recka, choć trochę spóźniona (recka oczywiście):P gierka ma już prawie 3 lata

~Dasz
2007-06-03 21:31

Stary super recenzja naprawde, jestem pod wrażeniem. fajnie podszedłeś do tematu orginalnie i ciekawie. To jest to!

jake
2007-06-03 20:14

Pamiętam wersję tej gry na PS i uważam że ona jest naprawdę warta uwagi.

~Kserówka
2007-06-02 21:42

Nie gram w gry ,bo raczej za nimi nie przepadam, ale tak się złożyło ,że miałam okazję pograć w ta opisaną tutaj.Powiem jedno : wciąga :D
Fajna recenzja.

~max
2007-06-01 09:56

To chyba pierwsza recenzja gierki na tej stronie. Extra! No i jakie sprytne ujecie tematu. Pozdrowienia dla autora

  • 1

Dodaj komentarz

Możesz używać składni Textile Lite

Aby wysłać formularz, kliknij na słonia (zabezpieczenie przeciw botom)

Najaktywniejsi dziennikarze

Artemis 27artemis
Hush 15hush
Hikkari 11hikkari

Publikujemy także w:

Liczba osób aktualnie czytających Lessera

Znalazłeś błąd? - poinformuj nas o tym!
Copyright © Webmastering LO Tarnobrzeg 2018
Do góry